Napište novou kapitolu svého pracovního života, aneb Co zaujme uchazeče o zaměstnání v pracovních inzerátech?

Procházeli jste někdy pracovní inzeráty a všimli jste si nějakých rozdílů? Jaký máte z inzerátů pocit? Pojďme se společně podívat, na co nás zaměstnavatelé a personalisté v pracovních inzerátech lákají.

Pracovní inzerát je ve své podstatně pouze „reklamní text“ a napsat „reklamní text“, který správně zafunguje na uchazeče je mnohdy umění. Musí přinést maximum informací na minimum prostoru, je svižný, čtivý, přirozený a hlavně „reklamní text“ vyvolá emoce.

Obecně existují dva typy inzerátů: inzeráty zaměřené na motivaci uchazečů a inzeráty založené na požadavcích na uchazeče. Ze statistik vyplývá, že více se využívá první typ inzerátu, tedy varianta motivace a tento způsob inzerce má až třikrát více reakcí. Správně sestavit inzerát znamená zamyslet se nad tím, v čem je nabídka nebo firma lepší a proč by měl chtít potenciální uchazeč v dané firmě pracovat. Zároveň je ovšem nutné myslet na to, že různí lidé mohou mít protikladné motivace a že jeden inzerát nemůže oslovit všechny.

Prvky motivace můžeme rozdělit do čtyř základních skupin:

POŽITKY

Mnoho uchazečů je často motivováno penězi, avšak pro některé uchazeče mohou být výhody v podobě benefitů důležitější než plat. Mezi benefity lze zařadit příspěvek na dopravu, volné parkování nebo příspěvek na stravování. U uchazečů rozhodují také možnosti využívat například různé formy práce. Pokud tedy zaměstnavatel nabízí flexibilní pracovní dobu, osobní rozvoj apod., může se stát, že zaujme více uchazečů a to i přesto, že platové ohodnocení nebude bůhví jak vysoké.

EGO

Lidé, kteří jsou motivování svým egem, mají rádi komplimenty a vyhledávají pozice, kde budou moci rozhodovat o zásadních rozhodnutích ve firmě. Tito uchazeči také často vybírají líbivé znění pracovních pozic, většinou v angličtině, vždyť je přeci lepší pracovat jako junior accountant než účetní 🙂

PRESTIŽ

Sem lze zařadit tu část inzerátu, kterou se uchazeči budou chlubit svým přátelům, známým.

PŘÍLEŽITOSTI

U pracovních příležitostí uchazeče zajímá fakt, zda je do budoucna možnost určitého povýšení či kariérního růstu. Je však mnoho uchazečů, kteří žádnou příležitost nehledají. Chtějí dělat celý život stejnou práci, kde je nic nepřekvapí, prostě mít své jisté.

Mnoho inzerátů na volná pracovní místa je nudných, plných klišé a bez podstatných informací. Člověk hledající práci si tedy z obecného textu nabídky udělá jen těžko představu, co bude ve skutečnosti dělat. A tak o pracovní pozici ztratí zájem. Máte to stejně? Co v pracovních inzerátech nejčastěji vyhledáváte? Co vás zaujme ba naopak, co vám v něm schází? Podělte se s námi o vaše zkušenosti při hledání práce.

Komentáře